Ben tiyatroyu Moliere sayesinde sevmişimdir, bu kitabı 7. sınıfta okumuştum ve okurken kahkahalara boğulduğumu hatırlıyorum, adı üstünde hastalık hastası bir adamı anlatıyor, parasını ilaçlara yatıran, en küçük ağrıda en ağır hastalığı taşıdığını sanan bir adam bu. Moliere bizi kendimize güldürüyor ustaca.
Kitabın sonunda Moliere’in bu oyun sergilendikten sonra (oyunu izliyor) ani bir şekilde öldüğü yazıyordu, şok olmuştum böyle bir ayrıntıyı ekledikleri için. Ama ben başka bir yayından okumuştum İş Bankası versiyonunda böyle bir ayrıntı yok.