9/10
·436 syf.··
2018 53. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 31 Ağustos 2018 16:38
Serinin ilk kitabı olmasına rağmen bence Yaşar Kemal anlatmak istediğini anlatmış devamı olmayacakmış bir sonla bitirmiş.32yılda bitirdiği romanını, Çukurova’yı ağalık sistemini ,dönemin zorluklarını, insanların yaşadığı fakirliği o kadar güzel anlatmış ki kitabı okumuyor sanki bir film sahnesi gibi izliyorsunuz.İnce Memedin yaşadıklarını çocuk yaştan beri içinde biriktirdiklerini okurken duygulanmamak elde değildi.Ağalık sistemine eleştirel yaklaşan yazar aynı zamanda devlete de bu gözle yaklaşmış.Çünkü ne eşkiya ne ağalarla mücadele eden bir sistem yok ortada halk kendi kaderine bırakılmış kendi tarlalarında ırgat olarak çalışıp ağaya 3/4 verdikleri mahsüllerinin yılın yarısında bitirip kışın aç kalıyor.İşte Memed de böyle düzene başkaldırıp ağasız bir düzende yaşamak için yanıp tutuşuyor.İntikamını almak için yapmayacağı şey yok.Devamını okuyacağım akıllardan kolay kolay silinmeyecek bir kitap.Okuyacak erteleyen arkadaşlar bir an önce başlasın keyifli okumalar.
İnce Memed 1Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202374,4bin okunma
·
2 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.