Kitap sadece o son 30 sayfadaki diyalog halindeki açık mesaj için dahi okunur.Yaşadığımız dünyanın Huxley'nin dünyasından ne farkı var bilemiyorum.Tüplerden çıkanlar hayatlarını seçemediği gibi biz de anne babalarımızı seçemiyoruz.Zenginin çocuğu üst,çulsuzunki alt oluyor.Somamız yok ama televizyon var,magazin var,futbol var pahalı arabalar,pahalı zevkler var.İnsanları meşgul tut ki sorgulamasınlar,mutsuzluklarını bilmesinler.