Puan vermedi·198 syf.··
Beğendi
·
2018 148. kitabı
"Bana Mutluluğun resmini çizebilir misin Abidin" cümlesini söylediğinde sanıyorum Nazım Hikmet Ran sözlerle Abidin Dino ya soyut olan birşey acaba somut olanla ifade edilebir mi diye soruyordu. Bilimsel bakış açısı ile baktığımızda mutluluğun ve acının resmi değilse de bilimsel tanımı yapılıyor. İnsanı bir evrimleşmiş memeli türünün bir türü olarak ve biyolojik bir bakış açısıyla bakıyor. Mutlu olmaya çalışmamızın sebebini ve acıdan neden kaçtığımızı gayet anlaşılır bir dille (her ne kadar evrimsel fikirlere şüphe ile yaklaşsam da)ifade ediyor. Farklı mutluluk hormonlarının ve acı hormonun farklı süreçler sonunda oluştuğunu ve bu süreçlerin birbiriyle ilişkisini anlatıyor olmasının sebebi süreçlerin incelenip gündelik hayatımızda yaptığımız ya da yapabileceğimiz yanlışlardan kurtulmak ve bunun yöntemini anlatmaktır. Kitap kişisel gelişimi niteliğinde gibi duruyor ama yaptığımız davranışların (mesela gülmek) nedenleri konusunda ipuçları veriyor.
Mutlu BeyinLoretta Graziano Breuning · Aganta Kitap · 20171,132 okunma
·
16 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.