Öncelikle bu kitabı henüz okumadıysanız Sovyet Rusyası hakkında belgeseller izlemenizi tavsiye ederim. Lenin, Stalin, Troçki gibi isimleri ve vizyonlarını biraz inceleyin. Ardından Hayvan Çiftliği'ni okuduğunuzda karşınızda muhteşem bir sistem eleştirisi bulacaksınız.
Öyle böyle bir sistem eleştirisi de değil. George Orwell'ın dev bir yazar olduğunu yedi düvele kanıtlayacak türden bir çalışma Hayvan Çiftliği. Karakter derinlikleri ve anlatım dili harika. Kitabı ben çocukluğumda da okumuş ve çok etkilenmiştim ancak beni asıl etkileyen şey Sovyet Rusya'sı hakkında bir şeyler öğrendikten sonra ikinci okuyuşumda ortaya çıktı. Tek kelimeyle bir başyapıt. Tek sorunu biraz kısa bir kitap olması. Bu da tasvir ve anlatım tekniğinden feragat edildiği yönünde izlenimler bırakıyor. 1 puanı da oradan kırıyorum zaten.