Hayatımda gördüğüm en büyük PR balonlarından biri olduğuna emin olduğum kitaptır. Öncelikle tüm bu yorumumun eserin Türkçe çevirisine yönelik olduğunu söylemeliyim kitabı ingilizce okumadım. Fakat anlatım itibariyle tam bir acemilik abidesi olduğunu söylemem gerekiyor. Edebiyat namına herhangi bir tekniği doğru dürüst kullanamamış bir yazar söz konusu.
Kitabın zaten tema olarak seçimi oldukça popülist. "Amerikan ..." Tamamen Amerikan popülizmine yönelik bir tercih ve bu açıdan aşırı itici bir zorlama barındırdığını belirtmek isterim. Kitap mitoloji ve teoloji unsurlarının tamamını modern Amerika'nın içinde öğütmeye yönelik kaleme alınmış ve ortaya okuması da anlaması da zor bir çalışma çıkmış. Okuyanların çoğu kitabın daha ilk satırlarda okuyucuyu yakaladığından bahsediyor. Ben tam olarak nerede kitaba kapıldıklarını anlamadım. Kitabın girişi oldukça dar bir pencereden anlatım sunuyor ve ben kitabın ilk sayfalarında taşlı bir yolda düşe kalka ilerliyormuşum gibi okudum satırları. Çok zorlama bir temanın yerle yeksan olduğu başarısız bir kitap.
5 puanı da 8-9 verenlerden utandığım için veriyorum yoksa kitabın genel puanı 4'ü geçmez.