Kitabın iki kere uyarlaması yapıldı. İlk uyarlama siyah beyaz bir filmdi ve en az kitap kadar vasat ve tatsızdı. Leonardo Di Caprio'nun oynadığı ikinci uyarlama ise kesinlikle kitaptan daha başarılıydı ve insanın içinde yer ediyordu.
Kitaba gelecek olursak anlatım dili olarak bu kadar zayıf bir kitap nasıl olabilir anlamak mümkün değil. Sözde çağın önde gelen yazarlarından ama belki de çeviri çok yetersizdir bilemiyorum. Kitabı okurken edebiyat anlamında hiçbir zenginlik bulamıyorsunuz. Düz yalın duygusuz ve soğuk bir dille çekim senaryosu gibi kaleme alınmış. Bence zaman kaybetmeye değecek bir çalışma değil.