·102 syf.····Okunma: 14 Ekim 2018 22:10 Yahya Kemal ahengi diye bir şey vardır ki durur durur özletir kendini. :) Kendisine "İstanbul Şairi" deseler de İstanbul haricinde de söyledikleri yabana atılmamalıdır.
Bir rûh o derin bahçede bir defa yaşarsa,
Boynunda onun kolları,koynunda o varsa,
Dalmışsa onun saçlarının râhiyasıyle
Sevmekteki efsûnu duyar her nefesiyle;
Yıldızları boydan boya doğmuş gibi, varlık,
Bir mucize halinde, o gözlerdedir artık;
Kanmaz en uzun pûseye,öptükçe susuzdur,
Zirâ susatan o zevk o dudaklardaki tuzdur;
İnsan ne yaratmışsa yaratmıştır tuzdan,
Bir sır gibidir az çok ilâh olduğumuzdan.