·80 syf.····Okunma: 02 Temmuz 2019 02:03 Kendimi tam da Gregor Samsa gibi hissettiğim bir dönemde önüme gelen, kardeşimin ısrarlarıyla elimdeki kitaba ara verip okuduğum başucu kitabım...
Kitap herkese başka bir şey anlatıyormuş gibi izlenime kapıldım. Sembolik dil, mecaz anlatım derken o kadar alt metin yüklü bir kitap ki; zannımca siz ne anlamak isterseniz kitap o yönde bir anlam kazanacaktır. Okuyucuya çok yönlü anlatım sunan kitapları gerçekten ilgi çekici buluyorum.
Çevremizde olan değişikliklere alışma hızımız, yaklaşımımız, insanların birbirlerini neden sevdiği ya da sevmediği gibi bir çok konuda insanlığın bam teline dokunmuş Franz Kafka. Kitapta; Gregor Samsa’nın her ne kadar gerçekten bir böceğe dönüştüğünü görsek de, aslında olan: “Karşınızdaki insandan artık bir fayda sağlayamadığınızda, ona ancak bir böceğe duyduğunuz ölçüde bir ihtiyaç duyuyorsunuz. O insanın hayatınızda olması artık bir önem arz etmiyor ve nasıl ki evinizde yer işgal eden bir böceğin varlığından rahatsızlık duyuyorsanız, bu kişinin varlığı da sizi benzer ölçüde rahatsız ediyor.” Kafka'nın metafora yüklediği anlamı düşününce; sembolik olduğu kadar gerçekçi de aynı zamanda...
Bir günde bitirebileceğiniz kısalıkta bir kitabın nasıl bu kadar fark edilir olduğunu kitabı okuyunca anlıyorsunuz. Tavsiye ederim.🤗🤗