Evet okuması zor, kimi zaman da okuyucuyu karanlığa doğru çeken bir yazar Goethe. Lakin yine de eserlerinin farklı bir büyüsü olduğu yadsınamaz bir gerçeklik olarak duruyor önümüzde. İnsan ne kadar zorlansa da bittiğinde üzülüyor. Bu da ayrı bir yöntem ya da edebi yetenk olsa gerek.