Puan vermedi·324 syf.··
2018 48. kitabı
#Kitapyorum #JoseSaramago #Görmek Günümüz edebiyatının üslup ve hiciv ustasından derin bir çağ eleştirisi daha... Körlükte; yönetilenlerin penceresinden yaşadığımız toplumsal kaos halini,bu kez yönetenlerin penceresinden Görmek kitabında okuyoruz. Yazar,kitaplarında fantastik motiflerle kurguladığı olaylarla hem kendi ülkesi olan Portekiz'in hem de 3.Dünya ülkelerinin siyasi partilerini ve değişmez kaderleriyle insan hayatlarını inceler,açıklar ve sergiler olmasıyla ün kazanmıştır. Işte bu kitabında da bütün zenginliği ve çeşitliliğiyle o manzaraların ironik ve bir o kadar da acı ama gerçek izlerine rastlıyoruz. Yine küçük bir hatırlatma verecek olursam size ;yazar nokta ve virgülden başka hiçbir noktalama işareti kullanmamıştır. Ayrıca yer ve karakter isimleri de yine yoktur diğer Körlük kitabında olduğu gibi. Konusu ise; adı belirsiz bir ülkenin başkentinde seçim günü bardaktan boşanırcasına yağmur yağmaya başlayınca kimse oy vermeye gitmez. Öğleden sonra yağmur durunca,saat tam dörtte, seçmenler sanki emir almışçasına sandıkların başına koşarlar. Ama sandıklar açıldığında, kullanılan oyların yüzde 83'ün boş olduğu ortaya çıkar. Bunun bozguncu bir grubun ,dahası uluslararası bir anarşist örgütün işi olduğunu düşünen hükümet olağanüstü hal ilan eder. Yıllar önce kenti saran "körlük salgını'ndan kurtulan tek kişinin bu olayla bağlantılı olduğundan kuşkulanılır. "Beyaz veba'nın öteki kentlere de yayılmasını önlemek için başkent abluka altına alınır, bir polis komiseri "suçluları "bulmakla görevlendirilir. Mükemmel kurgusu ve etkileyici anlatımıyla harika bir kitap okudum.Kesinlikle bu tarz sevenler için önerimdir. Teşekkürler.. #Alıntı Insanlar arasında yapabileceğimiz en doğru sınıflandırma, onları kurnaz ve ahmak olarak değil, kurnaz ve çok kurnaz olarak sınıflandırmaktır.Ahmak olanları nasıl istersek öyle kullanırız, kurnazlarla sorun,onları kendi hizmetimizde kullanabilmektir;ama çok kurnaz olanlar bizim yandaşımız da olsalar, özünde tehlikeli kimselerdir;başka türlü olmak ellerinde değildir. Işin en ilginç yanı ise davranışlarıyla bizi sürekli olarak kendilerinden kuşku duymaya itmeleridir;genellikle bu uyarılara dikkat etmeyiz,sonra da bunun sonuçlarına katlanırız.
GörmekJosé Saramago · Can Yayınları · 201522,9bin okunma
·
2 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Körlüğün devamı mı ? Körlüğün devamı yok diye biliyorum
Yıldız Yalcın
Gönderi Sahibi
Farklı bir kurguyla devam niteliğinde