Absürt, anlaşılmaz, sıkıcı
2/10
·184 syf.··
2018 30. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 27 Aralık 2018 21:04
Okumakta kısmen zorlandım. Daldan dala atlayan, zor bir anlatım şekli var. Betimlemeler garip “arabanın arkası hiç bir şeyden haberi olmadığını anlatmaya çalışan köy budalasının ağzı gibi açıktı”. Bir satırdan diğerine konu aniden değişiyor. Beğenmedim. Sadece yarım bırakmamak için okudum.
Mezbaha No:5Kurt Vonnegut · April Yayıncılık · 20152,153 okunma
·
131 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Normal bir yazar değil kesinlikle, böyle bir beklentiyle okumak da yoracaktır insanı. Sizde de öyle olmuş sanırım. Kitabın okurunu seçme meselesi böyle acayip kitaplarda daha da öne çıkıyor. Bu arada benzetme bence muazzam. :)) Ayrıca absürtten zevk alabilmenin koşulu, normal olanı özümsemek ve sonundaki yenilik arayışıdır. Bu kitaptaki absürtten zevk alabilmek için de, Dresden faciası ve dünya savaşı üzerine biraz ilgi gerekiyor. Ekstra olarak da Uzaylı kurgularının temel noktalarını özümsemek gerekiyor. Örneğin kitapta "zamanın niteliği" üzerine bugüne kadar ortaya konmuş en zekice bakış açısı vardı. Sarmal zaman hipotezinin yansımaları vesair.