10/10
·164 syf.··
Beğendi
·
2018 3. kitabı
Kitabı bitirmemek için çabaladım. Okuyunca bir şeyler bitecekmiş gibi hissettim. Sonu gelmesin diye sona yaklaşınca baştan alıp okudum. Sanırım sona yaklaşıyorum ve bunun kaçınılmaz bir şey olduğunun bir kez daha farkına vardım. Keşke biraz daha devam etseydi hatta hiç bitmeseydi deyip bittiğini kabullenemeyerek erteleye erteleye maalesef bitirdim. Bir şeyler er ya da geç bitiyor veya bitmek zorunda kalıyor tıpkı Maria Puder’le Raif’i ayıran, onların aşkının, kesiştiği yolların bitmesine engel olan hayat gibi. Peki ya hayat bitti diye sevgi de biter mi? İnsan ölüyken kalbi durmuşken sevebilir mi? Bir madde mi bizim sevgimizi sağlayan, o bağı kuran yoksa bir ruh mu? Pekala insan ruhuyla sevebilirdi değil mi? Veya bitmesini kabullenmediğim için mi bu pembe yalana kendimi inandırmak istiyordum. Bence çoktan inandırmış olmalıyım ki o çok güzel olan sevginin sonsuza taşınması gerektiğini düşünmüşüm. Çok güzel sevdin Raif güzel sevdin bir insanın insanlara karşı örmüş olduğu duvarları kıracak kadar ona kendini güvendirecek kadar güçlü sevdin. Lakin Maria da güzel yenildi senin sevgine ki o duvarları yıkıp sana güvendi. Hayatta doğru insanla karşılaştığımız taktirde yıkılmaz olmaz dediğimiz şeylerin bile olduğunu, bir insanın bu denli hayatımızı etkileyebildiğini, bir ruhumuz olduğunu hatırlatabildiğini anlatan okudukça merak uyandıran sürükleyici bir kitap Kürk Mantolu Madonna. Okudukça karakterlere karşı olan fikirlerin birden değişebildiği gibi hangisine üzülsem ikileminde kalıp buna karar veremediğim Sabahattin Ali’nin kuşkusuz güzel kitaplarından biri. Karakterlerin ikisine de hem kızdım hem üzüldüm hem ağladım. Ama en önemlisi kitabı bitirmeme rağmen bende bıraktığı etki bitmeyip devam ediyor. Yüreğimde hâlâ onlara karşı bir acı hissediyorum ve bu kitabın hayatımı etkileyeceğini her anlamda bir şeyler katacağını düşünüyorum. Aklımın hayalimin alamadığı kadar yüreğime dokunan neden bu kadar yüreğime dokunduğunu da bilmediğim,bilemediğim hissiyatı olan kitap aşkı anlatmasının yanı sıra insanlara karşı olan önyargıyı, yalnızlığı, içe kapanıklığı ve bunların nedenini çok güzel anlatıp hissettirmiş. Size kitabı uzun uzun anlatıp övebilirim fakat kendimde bu gücü bulamıyorum. Ne kadar övsem az, yetersiz kalacak gibi geliyor. O yüzden kesinlikle okunması gereken kitaplardan demekle yetinmek istiyorum ve şiddetle tavsiye ediyorum. Son olarak hepimizin içinde de birer Raif ve Maria yatıyordur,yatmalı onları hiç kaybetmememiz dileğiyle.
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,6bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.