5/10
·144 syf.··
2019 2. kitabı
Yazarın okuduğum ilk kitabı ve sanırım yönetmen olduğu için o üslup ile yazmış. Birbirinden bağımsız kadın ve erkek karakter üzerinden ilerliyor konu. Biraz da biyografi tarzı katılmış konuya. Bu tarz anlatımı sevmediğim için pek severek okuyamadım maalesef. İstanbul’u çok güzel anlatmış onu da inkâr edemem. Senaryo yazan bir yönetmenin hayatı üzerinden ilerlediği için bu tarz sevenler beğenerek okuyabilir, ama bana göre değildi. Aşk’ı baskın anlatan bir kitaptı. . Ferzan Özpetek’in yönettiği kitap ile aynı adı taşıyan filmi de izledim. Çok çok az yeri hariç kitap ile alakası yoktu nerdeyse. Ama İstanbul görüntüleri muhteşemdi. Film sadece çok sağlam oyuncu kadrosu için bile izlenir diyebilirim. . “Oysa benim için İstanbul rengârenk bir şehir; İznik çinileriyle sarmalanmış Rüstem Paşa Camii mavisidir. İnsanda uçurtma olma arzusu yaratan kimi günlerin gökyüzü mavisi...”
İstanbul KırmızısıFerzan Özpetek · Can Yayınları · 20141,248 okunma
18 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.