·68 syf.····Okunma: 13 Ocak 2019 22:14 Zweig'in okuduğum ikinci kitabıydı.Satranç kadar olumlu ve derin bir etki yaratmadı bende.Kitaptaki ana karakter az çok tanınmış bir yazar olan R,, ile ona çocukluğundan beri saplantılı bir aşk beslemiş olan bilinmez bir kadın arasında geçen olaylardan oluşan yeşilçamvari bir mektup var ortada.Ben 6 yaşımda keçi bokunu zeytin sanıp yediğimi dün gibi hatırlarken ünlü ve çapkın bir yazar olan R'nin 3 kere farklı farklı zamanlarda karşılaştığı ve ondan çocuk yapacak kadar samimileştiği bir kadını her seferinde tanımaması çok saçma geldi.Mektupta ajitasyon had safhada ama dediğim gibi mantığa aykırı birşeyler hissettiğim zaman kurguda isterse evrenin sırrını versin kitap bana etkilenmiyorum.Zweig'in bütün kitaplarını okuma konusunda kararlıyım ama kendisine küsmedim.