Albert Camus,varoluşçu olmadığını söylese bile bu kitapta varoluşçu felsefenin izlerini görmek mümkün.Bay Meursault, annesinin ölümünden sonra diğer insanlar gibi acı çekmez. Çünkü hayatta başına gelen herşeyi kabullenen ve yadırgamayan bir karakterdir. Ölümü kolayca kabullendiği,örf ve adetleri önemsenmediği,din ve geleneklere bağlı bir insan olmadığı için,kısaca diğer insanlardan farklı olduğu için ölmesi uygun görülür. Ama bu onun için bir problem değildir. Çünkü onun fikrince şuan ölmüş olmasıyla 60 yıl sonra ölmüş olması arasında ne fark vardır? O ölse bile bu dünya dönecek ve insanlar yaşamaya devam edecektir.