kitap yorumu
10/10
·520 syf.··
Beğendi
·
2019 1. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2019 23:15
#kitapyorumu #MustafaKemal #YılmazÖzdil 🇹🇷 “ Mustafa Kemal için kadın veya erkek ayrımı yoktu. Yürek var mı ona bakıyordu.” 🇹🇷 Fikirlerinin en önünde bilim ve fen vardı. Kadın özgürleşmeliydi; - Medeni kanunu Meclis’ten geçirdi. - Resmî nikahı getirdi. -Seçme ve seçilme hakkı kademeli olarak kadınlara verildi. -Kadınlara eğitim hakkı verildi. “Artık zamanı gelmişti Cumhuriyet’in aydınlanmasına kadın eli değecekti.” 🇹🇷Kitap okumayı severdi. En sevdiği kitaplar Çalıkuşu ve Beyaz Zambaklar Ülkesi Milli Mücadele ve Kurtuluş savaşı zamanında cephede kitap okurdu. 🇹🇷Çocukları, doğayı ve hayvanları çok severdi. Birçok manevi evladı vardı. Manevi evlatlarının eğitimleriyle ve ihtiyaçlarıyla yakından ilgilenirdi. 🇹🇷Bir ağaç kesilmesin diye Yalova’daki köşkü temelden raylarla 4 metre kaydırttı. Atatürk Orman Çiftliği ile yakından ilgilenirdi. Her evin kitaplığında olmalı. 7’den 70’e herkes okumalı. Yanlış bildiklerimizle değil, okuyarak öğrenmeli ve Atatürk’ü tanımalıyız. Okullarda ders müfredatına koyulmalı. Nesilden nesile aktarılmalı ve daha çok okunmalı Hediye edilmeli, okutulmalı, okutturmalı. Değerli Yazarımız Yılmaz Özdil’i kutluyorum. İçinizdeki Atatürk sevgisi her zaman daim olsun. Ne Mutlu Türk’üm Diyene🇹🇷
1000Kitap
Mustafa KemalYılmaz Özdil · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201815,7bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.