Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

392 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
16 günde okudu
Sinefilozofi dergisiyle tanıştığım Serdar Öztürk’ün yeni kitabı Sinema Felsefesine Giriş, samimi dili sayesinde felsefeye ve sinemaya özgü kavramları çok rahat anlatan, sinema-felsefe alanında okuma yapmak isteyen okurlar için başarılı bir kitap. ‘Film olarak felsefe’ anlayışıyla hareket eden Öztürk, verdiği çok sayıda film örnekleriyle filmlerin tek başına imajlarla nasıl sinema yaptığını anlatıyor. Kitabın en temel argümanları: felsefenin sözlü, yazılı ve sinematik olarak yapıldığı; sinemanın hayatın içinde ve hayatta taşan unsurları yakalayarak yeni oluşturan bir felsefeyi ürettiğidir. Film yapımı felsefe üzerine tartışmaların yer aldığı bölümde sinema felsefesi üzerine yer alan yaklaşımlar şöyle açıklanmış: filozoflar hakkındaki filmler, felsefi önerilerin somutlaştırılması, film felsefesi ve felsefe olarak film. Kitap bütün yaklaşımlardan örnekler verse de özellikle ‘felsefe olarak film’ yaklaşımını temel alıyor. Aşk felsefesinin filmlerde illüstrasyonuna dair örneklerle: etik aşk, karşılıklı aşk, romantik aşk gibi kavramlar açıklanırken Michael Haneke’nin “Amour”, Atıf Yılmaz’ın “Selvi Boylum Al Yazmalım” , Roberto Rosselli’in “İtalya’ya Yolculuk”, Kenji Mizoguchi’un “Çarmıha Gerilen Aşıklar” vb. filmlerle karşılaştırmalar yapılarak aşk kavramlarının işlenişi detaylı açıklanıyor. Deleuze’un Cinema1-2 kitaplarına bolca referans vererek hareket-zaman-mekan etkileşimleri, Kraucer’in film kuramı kavramını genişleterek kameranın bir kayıt aracı olmadığı çekim teknikleriyle görünmeyenleri ifşa ettiğine yine bolca film örnekleriyle anlatılıyor. Kitabın son bölümünde ise Pelin Esmer’in İşe Yarar Bir Şey filminin çözümlemesi kitabın temel argümanları çerçevesinde inceleniyor. “Amour’da aşk felsefesinde tartışılan hususlardan öte bir şey vardır: Aşk sabit değil akışkandır, oluşsaldır, başımıza gelen olaylara göre biçimlenen bir özelliğe sahiptir. Bizler yalnız değiliz. Deleuze felsefesinde sıkça belirtilen insan bireyleri dışındaki bireyler yani bizim dışımızdaki her varlık aşkın oluşsal özelliğini yönlendiren unsurlardır.”(66) “Bu kitapta filmin felsefe yapmasını, filmin düşüncenin normal istikametine müdahale etmesi, imajlarla yeni ve yaratıcı fikirler üretmesi ve paradokslar, yarıklar üzerine düşünmesini olarak ele aldık.”(249) dergipark.gov.tr/sinefilozofi
Sinema Felsefesine Giriş-Film Yapımı Felsefe
Sinema Felsefesine Giriş-Film Yapımı FelsefeSerdar Öztürk · Ütopya Yayınevi · 201818 okunma
··
89 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.