Puan vermedi·352 syf.····Okunma: 29 Ocak 2019 13:45 Murakami’nin bu kitabı adı gibi şarkılı. İçinde not alırsanız eğer kendinize çok güzel bir şarkı listesi çıkartabilirsiniz. Murakami’nin diğer kitaplarından farklı olarak içinde cinsellik bir tık daha fazla. Herkesin ortak paydada buluştuğu insan Watanabe. Etrafında yakınım dediği iki insanı da intihar yoluyla kaybediyor. İlki Kizui ikincisi ise Naoka. Naoka onun için daha farklı duygusal bir boyutta. Onun ölümü tamamen hayatını rayından çıkartıyor. Yazarın dili diğer kitaplarından daha fazla akıcı. Günlük hayattan bir konu herkesin başına gelebilecek bir konuyu ele almış. Yeni bir üniversite hayatı yeni bir ortama alışmak okul sınavlar yeni arkadaşlıklar vs. Her şey çok detaylı anlatılırken son 30-40 sayfa çok hızlı geçti. Diğer bölümlere göre detay oldukça azdı. Sanki bitirilmesi için bitirilmiş gibi. Zaten okudukça anlayışlı olarak arada ki çarkı anlıyorsunuz. Sonunda yine yazar sonu tamamlamayı size bırakmış. Ben kitapta en sevdiğim en farklı bulduğum karakter olan Midori ile Watabe’nin mutluluğuyla bitirdim kitabı. Yazar genelde çoğu kitabında sonu okuyucuya bırakıyor. Murakami külliyatım giderek artıyor. Bundan sonra ki okumamı da Murakami yapmayı düşünüyorum. Kendisi gerçekten çok kıymetli tüm kitaplarını okuyup ustalık eserim dediği kitabına geçmeyi düşünüyorum. Bakalım zaman ne gösterecek.