Puan vermedi·255 syf.··
Beğendi
·
2019 6. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2019 23:30
Hemen hemen bütün Dostoyevski romanlarında bulunan Dostoyevski çelişkisinin doruk noktası olmuş bence bu roman. Herkesin içinde "Öteki"si ile yaşadığı bu dünyada bazen biz bile ne olduğumuzu şaşırmıyor muyuz ? Her zaman erdemin ve ahlakın;dürüst olmanın ve samimiyetin yüceltildiği ve güven verdiği söylenilen dünyamızda neden maske takmayanlar yerine maske takanlar kazanıyor ? Bir yerlere gelmek için kendinden ödün vermemenin sizi bir yerlere getirmediğini gördüğünüzde kişiliğinizden ve sizi siz yapan şeylerden vazgeçmemeye ne kadar dayanabilirsiniz ? Hepimiz hemen hemen bir Golyadkin değil miyiz ? Bazen büyük olanın bazen küçük olanın ruhuna bürünmüyor muyuz? Çelişkiler değil midir bizi ayakta tutan,büyüten? Ben yine her Dostoyevski kitabında olduğu gibi ruhumda sorularlayım :) Bir psikolojik tahlil şampiyonu olan Dostoyevskiyi hala okumayan varsa çok şey kaybediyor bence...
ÖtekiFyodor Dostoyevski · İletişim Yayınları · 201930,5bin okunma
·
29 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.