Kitap hem Şah’a hem de Sultan’a eşit mesafede kalabilmiş, ikisini de övmüş ikisini de eleştirebilmiştir. Alevilik ve Sünnilik çatışması, katliamlar, aşklar, savaşlar, mektuplaşmalar...
Yönettiğin insanların illa senin ile aynı inançta olması mı gerekir? Aynı inançta değilse ölmeyi mi hak eder? Şah da Sultan da bence gayet zalim ve bencilce davranmıştır. Hele hele mektuplarda küfürleşmeler, hakaretler koskoca Şah-Sultan’a yakışıyor mu?
Demekki insanlar hükümdar da olsa göz de büyütmemek gerekiyor. Sırf bir inat uğruna, mektuplaştığın adama üstün gelmek uğruna binlerce canı savaşa sürüklemek... Daha ne denilebilir ki?