·299 syf.··Beğendi
···Okunma: 28 Mart 2019 16:52 Uzun zaman sonra okuduğum en dolu kitap diyebilirim. Dolu bir yazar tarafından yazıldığı belli oluyor. Altını çizdiğim çok yer oldu. Alıntı yaptığım çok yer oldu. Yazarın felsefi ve psikolojik analizleri çok güzel. Karakterlerin iç dünyasını çok iyi analiz ediyor. Bunlarla birlikte bir kaç eleştiri yapmak isterim. Öncelikle bazı yerlerde dil ağırlaşıyor. Biraz eski edebiyata öykünme çabası gördüm. Süslü cümleler vardı bazı yerlerde. Karakterlerin daha derinlikli ele alabilirdi. Mesela İshak karakterinin yansıtılmasıyla İshak karakterinin yaptığı analizler ve yorumlar arasında biraz boşluk vardı. Bir tesisatçının yüksek felsefi ve psikolojik analizler yapmasını beklemiyordum.
Olay örgüsü iyiydi. Baştaki anlam veremediğimiz olaylar adım adım açılarak ilerledi kitap. Derine ine ine ilerledi kitap. Bir okur kitabı düşerken değil de kaçarken olmalıydı demişti. Katılıyorum. Kitabın kurgusu kaçarken düşme şeklinde kurgulanmış.
Toplamda güzel bir kitap. Okunmalı. Bazı cümleler not alınmalı.