•Toplumun bize dayattığı "güzel insan profili"nden bıktım. Ruhumuz güzel değilse ne önemi var dış görünüşün... Artık ben ırkımızla, dinimizle, düşüncelerimizle, görünüşümüzle yargılanmadan yaşamak istiyorum. Küçük bir çocuğun olduğu kişi yüzünden kendinden nefret etmesini değil, kendisiyle gurur duymasını istiyorum. Yıllar boyu süregelen bu düşüncelerin artık son bulmasını istiyorum. Kendinizi sevin, ruhunuzu besleyin... Göreceksiniz tüm herşey yoluna girecek
•Konusu; "İkinci Dünya Savaşı arifesinde ABD’nin Ohio eyaletinde bir gettoda yaşayan Pecola, “çirkin” ve siyah bir kız çocuğudur. Herkes tarafından aşağılanan, alaya alınan Pecola, diğer beyazlar gibi gözleri mavi olursa her şeyin yoluna gireceğine, insanların onu beğeneceğine ve seveceğine inanır. Oysa mahallenin dillendirmeksizin kabullendiği acılar konusunda yürüttüğü suç ortaklığı, herkesin kalbinde taşıdığı nefrete ayna tutan Pecola’nın trajedisine dönüşür."