·447 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Nisan 2019 22:28 Çok iyi anımsıyorum 2000lerin başlarında gazete kuponlarıyla klasikler setini ben ve kardeşlerim için almıştı sevgili babam, günümüzdeki gibi bir tıkla elimizin altında olamıyordu nihayetinde :) Anna Karenina adlı eser de aralarında idi.İleri yaşlarda okumayla küçük yaşta okuma arasındaki konu hakimiyeti, cümlelerin okura verdiği anlam, düşünce farklıydı elbette ve o yaşlarda okuduğumda aklımda kalan detaylar ana karakterin hazin sonu, sosyete dünyası, balolar...
Hiç kuşkusuz Rus edebiyatının en başarılı yazarlarından Tolstoy 19. Yüzyıl Rusya'sının durumunu ve günümüze de yabancı olmayan evliliğin gerektirdiği güven, sadakat ilkelerini hiçe sayıp sadakatsizliği Anna Karenina karakteriyle okuyuca aktarıyor, sadakatsizlik sonrasında oluşan gelişmeler ve ana karakterin o süreçte yaşadığı gel gitler, vicdan muhakemesi,toplumdan dışlanma,aşık olduğu kişi ve kocası arasında kalma gerçekçi psikolojik tahliller ve akıcı bir dille okura sunuluyor.
Son olarak kişi için kendi doğruları sonrasında en büyük yanlışı olabiliyor sonrası telafisi olmayan sonuçlar üzücü...Iyi okumalar.