10/10
·432 syf.··
Beğendi
·
2019 9. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 15 Mayıs 2019 13:58
Psikiyatri profesörlüğünün yanı sıra yazar da olan Irvın D. Yalom'un okuduğum ilk kitabı, 1882 Viyanasinda geçen psikolojik durumu pek de iyi olmayan Profesör Nietzsche ve Doktor Breuer arasında geçen, çoğu zaman karşılıklı konuşma şeklinde aktarılan felsefik düşünce alışverişinin müthiş bir edebi kurguyla harmanlandığı bu eser, hayatın bize biçtiği yolun bazen kendi özgürlüğümüzü başkasına olan sorumluluklarımız sebebiyle bulma cesareti gösteremediğimiz, bazen gerçek benliğimizi bulma yolunda çırpındığımız, bizdeki eksik olan duyguyu aslında hiçte bağlantısı olmayan biriyle bağdaştırmamız sonucunda, eksik olanın aslında o olmadığı duygusunu sorgulatıyor. İki baş karakter arasında geçen ölüm,aşk,özgürlük gibi duyguları barındıran derin, yoğun düşünceler hayata hiç bakmadığım açılardan bakmamı sağladı ve sürükleyici, heyecan dolu bir okuma oldu benim için bunun yanında, kitabın sonralarına doğru anlatılan risksiz geri dönüş(hastanın çözüm yolu olarak hayatında geri dönüşü olmayan bir kararı, hipnoz tekniğiyle birebir yaşaması sonrasında yanlış karar olduğunu anlaması) ve iki karakterin psikolojik durumunun çözümlenmesi, mutlu sonla biten bir filmin verdiği tatmini verdi.İyi okumalar.
Nietzsche AğladığındaIrvin D. Yalom · Ayrıntı Yayınları · 202470bin okunma
··
169 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.