10/10
·188 syf.··
Beğendi
·
2019 5. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 27 Ocak 2019 22:28
“Hayata nereden ve nasıl başladığının önemi yoktur. Doğarsın, yaşarsın ve ölürsün. Önemli olan, nasıl doğduğun ve nasıl öldüğün değildir. Önemli olan sadece nasıl yaşadığındır. Tüm hayatını koca bir ömre sığdırmakla yaşamış olmazsın. Yaşatmalısın, mutlu etmelisin.” “Geçmiş ne kadar acı dolu olsa da eğer, yıllar sonra tatlı bir tebessümle hatırlamaya değer.” “Hayata tecrübelerle sahip olan insanlar, çevresine tecrübe edindirir. Çocukluğun verdiği anılar yıllar sonra tecrübelere ve yaşlandıkça gülümseten acı dolu özlenen hatıralara dönüşür.” “Gerçek ya çok uzaktadır ya da düşünemeyecek kadar önemsiz ve sahte olanın arkasındadır. Öyle anlar vardır ki doğruyu gerçekçi olarak anlatmaya gücümüz yetmez, işte o zaman tatlı bir yalana başvururuz. İçimizde saklı olan gerçekçi kişiliğe rağmen…” “Bazen zaman iyi ya da kötü her şeyi yutuyor. Bizler de bunları tecrübeye bağlıyoruz zamanla, ama bakın yine ‘zamanla’ diyoruz. Geleceğinizi yargılamayın geçmişinizle.” “Hayat bize mucizeleri her zaman yaşatmaz ama sürprizlerini de bizden esirgemez.” “Hayatta birilerine ihtiyaç duyduğumuz zaman onları varsayıyoruz.” “Kendinden fazla birini düşünmek ancak yüreğinin sınırı olmayan insanlara yaşayacağı duygudur. Bencilliği tatmamış insanların görevidir.” “Karlı akşamın beyaz kokusu sinmişti sonbaharın ardına. Gecenin karanlığa gizlenen bir tanecik gibiydi beklediği umut. Saydam yüreğine öyle bir darbe inmişti ki… Elindeki dünyanın güneşi çok erken batmıştı. Yine de aşk; ne olursa olsun her bitişte bir başlangıç bulmak gibiydi.” *** Freya’nın bitki ve kitaplar konusunda kültürel bilgi sahibi olması çok güzel. Bende bu konularda bilgi edinmeye çalışıyorum. İkisi de ilgi odağım ;) Freya’da ben gibi zencefili kullanıyor. Nordik’in öksürüğüne iyi gelmesi için verdi. Bende toz zencefil ve toz havlıcanı bir tatlı kaşığı bala yarımşar çay kaşığı koyup karıştırıyorum öksürük için. *** Nordik’in düşüncesi gibi kitap kapağı bence de önemli. Almış olduğu Henrik Ibsen’in Denizden Gelen Kadın kitabını biraz araştırdım. *** Niclas’ın önderliğinde UNICEF, çocuklar için toplayacağı bağışlar sayesinde dünyadaki kimsesiz çocukların, yardımlara birlikte tüm ihtiyaçlarının giderilmesi konusunu kitapta işlemesi çok hoşuma gitti. Kitapta Freya’nın da katkıda bulunması ayrı bir güzellikti. “Dünya çocuklarla mutludur. Onları mutsuz bırakmayın… “ Ancak konferans sonunda Freya’nın verdiği iki çeki Valon’a verdikten sonrası olanlara bende şaşırdım Niclas gibi, sanki devam kitabı olacak gibi, askıda kalmış gibi hissettim. Yazarımızın eline yüreğine sağlık diyorum. Bu eseri bizlere sunduğu için teşekkür ederim.
FreyaUlaş Cömert · Karina Yayınevi · 201828 okunma
·
57 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.