4/10
·134 syf.··
Beğendi
·
2019 82. kitabı
kafka'nın "gregor sümsük" karakteriyle (bence) kendini anlattığı romanı. yazar 100 yıl kadar önce, dünya savaşının hemen öncesinde yaşamış. o dönem avrupa ülkelerinde siyasi gündemler çok çeşitli. kitabın önsözünde kafka hakkında bir biyografi var. orada babasıyla sorunlar yaşadığını ve aynı zamanda romanlarında buna sembolik olarak değindiğini anlatıyor. bu yüzden içine kapanık, asosyal, sümsük biri olup çıkmış olmalı! kitapta kendini anlattıkça (bu benim varsayımım) benim de kafka'nın üzerine bir böcekmiş gibi basıp ezesim geldi. böyle alacaksın ayağının altına ezeceksin ezeceksin! o da bundan memnun olacaktır zaten! ne de olsa acıların çocuğu! aslında içinde insanlara karşı hep iyilik ve güzel duygular beslemiş. fakat insanlar onu anlamamış. anlatamamış. o insanları duymuş ama onu dinlememişler bile! kafka'nın ömrü boyunca neredeyse hiç arkadaşı olmamış. muhtemelen bu iletişim sorunu yüzünden kendisine bir böcek muamelesi yapmış olacaklar ki kitabında bunu canlandırmış olsa gerektir. fakat kitapta bir eksiklik hissettim. böcek gözüyle kendini biraz tasvir etmiş de ailesinin gözüyle böceğin nasıl göründüğüne hiç değinmemiş. kitapta bir miktar trajedi, bir miktar aksiyon da var. suikast bile yapmışlar zavallıya! sonuç olarak aslında bu kitabı okumamamız gerekiyordu. zira kafka ölünce tüm yazılarının yakılmasını vasiyet etmiş. ama bunu yapmak yerine utanmadan bir de kitap olarak basmışlar!
DönüşümFranz Kafka · İnsan Kitap · 2017268,2bin okunma
·
7 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.