Puan vermedi·80 syf.····Okunma: 25 Ekim 2018 18:41 Dönüşüm'ü okudugumda bana farklı bir düşünce cagiristirmisti. Hasta insanlara benzetmiştim. Herşey yolunda giderken birden bire gelen bir kanser, felç, aidies, alziharmier yada hastalıklardan herhangi biri.. Ne olduğunun da pek bir öneminin olmadığını düşünüyorum.
Okuyalı çok oldu ama hakkinda birseyler yazmak şimdi icimden geldi. Hatırladığım kadariyla işten kovulması en sevdikleri tarafından tiksinme hatta kız kardeşi ilk başlarda merhametle yaklaşıyor sonraları oda bıkıyordu . Hastalığın ilk evrelerinde merhamet yada acıma daha yüksek olur ( Stefan Zweig'in Merhamet'inde çok ince çok güzel bir şekilde anlatılmıştır tavsiye ederim )
Hasta yakınları beni daha iyi anlayacaklardır. Hasta ile birlikte neredeyse o hastalığı yaşarsınız. Ama sağlıklı insanlar için bu oldukça güc bir durumdur. Çünkü sizi hertürlü sosyal hayattan kısıtlar hastalar. Biraz fazla gercekci olacak ama hasta yakinlarinin buyuk cogunlugu bir süre sonra içten içe ölsün isterler.
Hastalik 9. Hariciye koğuşunda ki gibi sağlıklı ağaçlara imrenir hale getirir insanı. Kolay olmasa gerek hem hastalara hemde etraftakilere...