Of!
Aman!
Yine mi!?
Ezilmiş, hor görülmüş, itilip kakılmış kadınlar...
Bu kitapta onlarcası var ama işler Jervez üzerinden yürüyor. Kadın çalışsın, adam yatsın. Kadın eve baksın, adam içsin.
Jervez zorlukları aşıp tam rahata erdim derken kocası yine işlerini bozuyor. Kocası demem de ikinci kocası, ikinci kocası olmasının sebebi de yine kadının erkekten korkması. Amaaan! İçim sıkılıyor. Kadınlar güçsüz, ezik, hor görülenler ama aslında tam tersi asıl güçlü onlar, bir eve bakıp bir sürü insanı yedirip içirmeyi başaran.
En çok üzüldüğüm Nana'dır. Kızları. Net bilgi!
Aileden çocuğa karakterin, anlayışın, ahlak anlayışının ve nicelerinin geçtiğini görürüz. Her zaman derim önce aile sonra çocuk. Aileyi eğit ki çocuk eğitilsin. Jervez ve Kupo siz ne yaptınız ki Nana nasıl olsun? Adı çıktı diye dövmeler, sövmeler, daha neler neler... İyi de ne verdiniz ki ona? Olmaması için ne sebep verdiniz? Nana annesine bir yerde 'Bana karışma, bu yaşantıyı bana sen öğrettin' diyor. İnanır mısınız haklı. Tek bir kelimeyle dahi yalanlayamam onu.
Daha çok yazılıp çizilir senin üstüne 'Meyhane'
Ama ben daha fazla yazmayacağım ama seni de unutmayacağım Jervez.
Sonsuzluğa uzanan bu yolda rahat uyu ve mutlu ol! Nolursa olsun bence hak ettin!