·256 syf.··Beğendi
···Okunma: 10 Temmuz 2019 22:53 Kitaptaki imgeler müthiş, ruhsal tasvirlerle üslup olarak akıcılığı inanılmaz derecede, bu esere nasıl yorum yapılabilir ne yazsam eksik kalır...
Başından itibaren her cümlesi o kadar etkili ki; okuyanı şiddetli bir rüzgar alıp sürükler, Ömer olursun kendini bulmaya çalışan, yoklukla mücadele verirken kendini unutan, iyi olayım derken kötülüğe itilen içinizdeki şeytanla hesaplaşacaksınız....Halbuki ne şeytanı; İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde şeytan yok...İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var... Hiçbir şey üzerinde düşünmeye, hatta bir parçacık durmaya alışmayan gevşek beyinlerimizle kullanmaya lüzum görmeyerek nihayet zamanla kaybettiğimiz biçare irademizle hayatta dümensiz bir sandal gibi dört tarafa savruluyor ve devrildiğimiz zaman kabahati meçhul kuvvetlerde, insan iradesinin üstündeki tesirlerde arıyoruz.(S.250) Bu eserde Macide’nin yazdığı mektup bölümü çok etkileyiciydi. Kendimizden çok şey bulabileceğimiz bu eseri okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Kitaplarla ve sevgiyle kalınız ️