6/10
·464 syf.··
2019 1. kitabı
Grangé kitap yazdı mı tereddütsüz okunur lakin her seferinde eski tat alınmadığından şikayet edilir. Ritüel yine değişmedi. 2018'de çıkan kitap 2019'da çevrildi. Derslerden dolayı yazın anca okuyabildim. Artık iyiden iyiye Grangé'nin kendini tekrar ettiğini düşünüyorum. Kafasında oluşan baş karakter polis şablonu hep aynı: geçmişi sıkıntılı, eskiden uyuşturucu kullanan, boşanmanın eşiğinde falan filan. Zaten hikayeleri de eskisi kadar ilgi çekici gelmiyor. Grangé'nin her kitabını belki Şeytan Yemini'nden, Kızıl Nehirler'den , Leyleklerin Uçuşu'ndan aldığımız zevki alırız diye okuyoruz ama nafile. Ya bu adam eskisi gibi iyi yazamıyor ya da baştan beri bu seviye de yazıyordu da biz çok abarttık. Kitap diğer kitaplara benzer şekilde başlıyor. İşlenen bir striptizci cinayeti, amir Corso'nun davayı devralması, tanıklar, şüpheliler falan filan. Şunu da belirtmeliyim ki başkarakter şimdiye kadar okuduğum polisiye kitaplarda geçen en salak polis olabilir. Aslında kitap ikinci bölümün sonuna kadar fena gitmiyordu lakin kitap bu sayfadan sonra sıkıcılaşmaya başladı. Üçüncü bölümde gelişen öolaylar pek Grangé kitaplarında şahit olmadığımız şeylerdi, yazar burada yeni şeyler denemiş takdir etmek lazım. Ama ben yine de beğenemedim. --KEYİFKAÇIRAN-- Polisiye kitaplarda katilin okurun tanıdığı biri olması gerektiğini düşünürüm ki okurun da katili bulma fırsatı olsun. Fakat bu kitapta katil yanlış hatırlamıyorsam ikinci bölümün sonunda okura ilk defa tanıtılıyor. Açıkçası kitabın sonuna kadar katilin Claudia olmamasını istedim. Çünkü bu bence kolaya kaçmak oluyor. Beni memnun etmeyen şeylerden biri de bu oldu. --KEYİFKAÇIRAN-- Kitapları okumadan önce genelde arka kapak tanıtım yazılarını okurum fakat bu kitapta okuduğuma pişman oldum çünkü kitabın yaklaşık 100'üncü sayfasından okuyucunun öğreneceği önemli bir bilgi verilmiş. Eğer ki hala okumadıysanız şanslısınız bence önce kitabı okuyun. Sonuç olarak Grangé'ye kredim her zaman sonsuz fakat bu kitap olmamış. Ne tarafından değerlendirirsem değerlendireyim beğenemedim bir türlü. Vakit kaybı diyemem fakat kesin okumanızı da tavsiye edemem. Eğer ki Grangé okuyacaksanız bu kitaptan başlamayın.
Ölüler DiyarıJean-Christophe Grangé · Doğan Kitap · 20193,997 okunma
·
8 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.