·430 syf.····Okunma: 06 Ağustos 2019 01:07 "Bu şehrin ne çatılarını ışıldatan ayları sayabilirsin,
ne de duvarlarının gerisine gizlenen bin muhteşem güneşi."
Kitapta geçen bu sözlerin anlamını kitabın sonunda anlıyoruz ki bir insan ne yaparsa yapsın doğup büyüdüğü tüm anılarına ev sahipliği yaptığı yerden kopamıyor koparılamıyor.
Kitabın başından sonuna kadar iki kadının, Meryem ve Leyla'nın başından geçen acıları, çektikleri eziyetleri, sevdiklerinin kaybını, savaşın ortasında kaldıklarını, açlıkla sınandıklarını, o zamanların Afganistan'ında bir kadın olarak böcekten farksız görüldüklerini anlatıyor. Oldukça kalın bir kitap ama öyle sürükleyici ki kitabı elinizden bırakmak ciddi bir çaba gerektiriyor. Ve sonu ise biraz mutlu biraz hüzünlü bitiyor, şimdiden iyi okumalar..