Batılı anlamda ilk roman olan bu eser Halit Ziya’nın da üslubuyla mükemmel bir şekilde kelimelere dökülmüştü. Yine bir ön yargı vardı özelliklede arkadaş çevremde. Çünkü okulda bir çok kez adını duymuştuk ama korkmuştuk da nedense okuyunca nasılda mest oldum “Ahmet Cemil’in” sevgisine , tutkusuna özelliklede yazarlık merakına ciddi anlamda güzeldi.