Elif

@Mavil
Puan vermedi·448 syf.··
2019 22. kitabı
! İNCELEME ÇOK FAZLA SPOİLER İÇERİR ! Derine inen karakter analizlerine sahip Elif Şafak romanı. Gurbet romanı. Aile romanı. Bence en çok kavga romanı. Pembe doğduğu topraklarla kavga halindeydi, Adem babasıyla, İskender bütün Dünyayla. Cemile kanaatkardı. Her şey Hüda'dan gelir diyordu. Çok büyüklenmeye kibirlenmeye gerek yok diyordu. Esra anlatıcıydı. En az onun karakterini okudum. İnsan kendini tarafsızca anlatamaz mı acaba? Yunus ise masumluğu ve sevimliliğiyle gözler önündeydi. Gurbetteki insanların yaşadıkları da geniş yer tutuyor kitapta. Memleket hasreti pek yoktu; daha çok ırkçılarla mücadeleri ve bilmedikleri bir dilde, kültürde, coğrafyada sudan çıkmış balığa dönmeleri... İsimlerini İngilizce türevlerine çevirmeleri, 'herkesin ayrı odaları var ben neden kardeşlerimle kalıyorum?' düşünceleri, konuşmaları anlamamak korkusuyla sinemaya gitmeye korkmak... Yabancı ülkede doğan veya büyüyenler uyum sağlayabiliyor tabii ama zaten düşünce yapısı kendi topraklarında oturmuş olanlar gidince bir süre köklerinden koparılan bitkilere dönüyor.  "En derin yaralar ailede açılır." diyor arka kapakta. Gerçekten bu çok açıktı. Pembe annesinin erkek çocuk takıntısıyla uğraştı kitap boyu, Adem babasının alkol sorunuyla, çocuklar bu ikisinin sorunlarıyla. Çocuk yetiştirirken ne kadar dikkatli olunması gerektiğini bir kez daha gördüm.  En sevdiğim karakter ise Zişan'dı. Bir suçun üstüne yıkılması sonucu hapse girmişti. Kadının ölmeyeceğinden ve buradan kurtulacağından emindi. "Hapise girmemin mutlaka bir sebebi olmalı acaba ne?" diyordu. Ve gerçekten buldu o sebebi, gerçekten kadın ölmedi, gerçekten aklanarak hapisten çıktı. En sevdiğim karakter diyorum ama asla gerçekçi değildi Zişan. Bir insanın o sakinlik, tevazu ve teslimiyet havasına girmesi için herhalde avuç avuç sakinleştirici ilaç yutması gerekir. Hayır, Zişan gerçek değildi; kanal7 dizilerinde arada görünüp asıl karaktere öğütler veren ak sakallı amcalar gibi, İskender doğru yola girsin diye hikayeye sokulmuş biriydi.  İskender güzel ve gerçekçi bir hikayeydi. Gerçek insanlar vardı. Çok da yormadı okurken, tavsiye edebilirim. Herkese iyi okumalar. 
İskenderElif Şafak · Doğan Kitap · 202421,3bin okunma
·
5 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.