Puan vermedi·336 syf.··
2019 36. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 31 Ağustos 2019 17:42
Tüm şu 336 sayfayı tek kelimeyle tanımlayacak olsam kelimem "iğrenç" olurdu. Kitap kötü diye değil, iğrenç diye bunu kullanırdım. Uygun şartlar altında, medeniyetin en üst seviyesinde bile olsa bir topluluğun nasıl en alçak yaratığa dönüşebildiğine, nasıl tüm o medeni kanunu unuttuğuna şahit oluyoruz. Satırlar arasında gezerken gözünüzde gerçekçi görüntüler canlanıp kayboluyor, yüzünüzü ekşittiğiniz oluyor. Kendinizi kitapta bu lanet körlüğe yakalanmamış tek kadın olan doktorun karısı gibi hissediyorsunuz. Yazar sadece olaylara odaklanmanızı ister gibi, başka hiçbir şeyden ayrıntı vermiyor. Karakterlerin adını bilmiyorsunuz, yaşını bilmiyorsunuz. Tek bildiğiniz eskiden yaşadıkları yaşamdan bir kesit ve şimdi geldikleri hal. İğrenç bir kitap. Yine de söylemeliyim ki, herkesin kesinlikle okuması gereken bir kitap olduğunu düşünmüyorum. Şimdiki dönemin gençleri tarafından oldukça bilindiği için abartıldığını ve gözümüzde çok büyüdüğünü düşünüyorum. Okusanız, iyi. Okumasanız yine iyi.
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2022132,2bin okunma
·
2 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.