9/10
·140 syf.··
Beğendi
·
2015 57. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 11 Kasım 2015 13:05
Çelişkilerle dolu bir kitap ama bu çelişkiler harika ifade edilmiş. "Yeraltından Notlar" iki kısımdan oluşuyor; bir "Yeraltı", iki "Notlar" "Yeraltı" kısmında yazarın ruh hali, çıkmazları, çelişkileri, buhranları, ıstırapları anlatılıyor ya da anlatılmıyor. Derin analizlere giriliyor veya saçmalıyor. Evet "baylar" bu ilk kısım böyle çok samimi ya da tamamen sahte çelişkilerle dolu. Ama hangimiz bu çelişkileri yaşamıyoruz ki? Yazar okuyucusuyla konuşur gibi yazmış ve okura hep "baylar" diye hitap etmiş? Neden acaba? İkinci kısımda bir kahraman var yada yazarın ifadesiyle "antikahraman". Yeraltından çıkmış, "canlı hayatı" yaşama mücadelesi veren, "güzel ve yüksek şeyleri" ifade etmeye çalışan, bocalayan bir "antikahraman". "İki kere iki dört eder" diyorsanız bu kitabı mutlaka okuyun ya da okumayın. Siz bilirsiniz. Yazarın ruh hali beni çok etkiledi... Ya da hiç etkilemedi. Bunları tamamen kurgusal olarak, güzel bir yorum olması için yazıyor olabilirim...
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025159,7bin okunma
··
36 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Anladım saolun))
Yeni girdim ve bu kitapdan baslamak istedim nasil okunuyor acaba bu bi bilen öğretirmi acabaaa
Bekir İstanbul
Gönderi Sahibi
Bu siteden kitap okunmuyor. Okuduğun kitaplardan alıntılar ya da kitaba yaptığın incelemeleri paylaşıyorsun.