K

@Ratazayev
8/10
·340 syf.··
2019 2. kitabı
Bu kitabı satın almadan önce arka kapağındaki yazıları okuyup son derece heyecanlanarak almıştım.Kitabı konusu Srebrenitsa olunca yakın tarihe ilgim sebebiyle hemen okumaya başlamak istiyordum. Sinan Akyüz'ün İnci kuşları gibi beni derinden etkileyebilecek potansiyeli vardı.Eseri okuduktan sonra hissettiklerim İnci Kuşları kadar güçlü olmasa da insanın içinde acıma, dehşet hatta nefret duygularını hissediyorsunuz. Kitabın daha ilk sayfalarında kocasını meslektaşı ile aldatan bir kadın gazeteci,Nimeta ile tanışıyoruz.Öncelikle bu ana karakter ile kitap boyunca bir bağ kuramadım.Nimeta bana oldukça güçsüz, olaylar karşısında ne yapacağını bilmeyen ve bu olayların sonucunda kendini sürekli Stephan'ın kollarına atan bir izlenim verdi. Kitabın başka bir kusuru ise ana hikayeden kopup bir anda Bosna Hersek tarihini anlatması. Örneğin 'Ban Kulin' ve oğullarının hikâyesi, diğer yandan bu hikâyenin bir ucunun Stephan'a dokunması giriş kısmında verilseydi daha etkileyici olurdu bence. Srebrenitsa soykırımını bir gazetecinin gözünden okumak güzeldi. Dönemin siyasi olaylarını onun gözünden görüyor ve Bosna Hersek üzerinde nasıl oyunlar oynandığını görüyorsunuz.Son olarak bu eserden iyi bir son beklemeyin. Çünkü tarih maalesef Bosna'da çok çirkin yazıldı
SevdalinkaAyşe Kulin · Everest Yayınları · 202015,3bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.