Korku cezadan çok daha beterdir,çünkü ceza bellidir,ağır olsa ,hafif de hiçbir zaman belirsizliğin dehşeti kadar,o sonsuz gerilimin ürkünçlüğü kadar kötü değildir.
Ve içinde ki Irene karakteri hep bu belirsizlikle yaşamını sürdürmeye devam etmiştir.Bir belirsizlik içinde bir korkuyla ne zaman ne olmayacağını bilmediği bir korkuyla.
Ve bu korku sayesinde de yeniden dünyaya atım atmıştı,yeniden uyanmıştı,yeniden görevlerini hatırlamıştı.
Bu eserde Zweig kadın karakterine çoğu kadın yazardan daha iyi bir kadın karakterine girip betimlemelere başvurmuştur.
Mutlaka okuyun.