·211 syf.····Okunma: 17 Ekim 2019 22:34 Açıkçası kitabı beğen(e)medim. (Beğenmek isterdim, zira Hesse en umutla giriştiğim yazarlardan biri. Kitaplarını yazma sırasına göre okumak istediğim için Demian ile başladım. Asıl amacım Bozkırkurdu ve Boncuk Oyunu'na ulaşmaktı.)
Kitap çocukluktan gençliğe geçen Sinclair karakterinin yaşadığı buhranları, bunları yaşarken tanıştığı ve platonik bir aşk yahut sevgi diyebileceğimiz bir sevgiyle bağlandığı, kendisini bulmasına yardımcı olan bir karakteri yani Demian'ı konu almış. Beni asıl hayal kırıklığına uğratan sürekli aynı tarzda buhranların tekrar tekrar yazılmış olmasıydı. Bir noktada insan bıkıyor, kitap bitmek bilmedi. Yeter artık şu ergen büyüse de kurtulsak dedirtti. Demian karakterine karşı duyduğu karmaşık duygular da tam olarak bir tatmin sağlamadı. Ne idüğü belirsiz bir biçimde devam edip gitti. Kitabın sonu da LOST'un finali kadar olmasın, epey hayal kırıklığı oldu benim için, spoilersız ancak bu kadar diyebilirim. Umarım Siddharta, Bozkırkurdu ve Boncuk Oyunu da böyle değildir.