9/10
·724 syf.··
Beğendi
·
2019 51. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 23 Ağustos 2019 18:49
Oğuz Atay’ın(TRT roman ödülünü kazanmış ) ilk romanıdır.Yazar romanı 1970 yılında bitirmiş ancak ,romanımız 1971-72 yıllarında yayınlanmış . İlk yayınlandığı zaman iki cilt olarak yayınlanan eser 1984 yılında itibaren tek cilt olarak yayınlanmaya başlanmış.Yayınlandığından sonra çok tartışılan, bir devrim olarak görülen roman olmak ile birlikte ,Modern Türk Edebiyatının en önemli eserlerinden biri olarak kabul edilmiştir.Yazım dili ve anlatımı itirbatiyle bir yandan otobiyografik olan eserde, bilinç akışı tekniği kullanılmıştır . Kitapta yazarımızın gençliğinde yaşadıklarından , üniversite hayatından ve genel yaşamından anlar, alıntılar gözlemlerde mevcuttur . Kitab içerisinde ruhsal çalkantılar , iğneleme-taşlamalar, çözümlemeler , dönem eleştirilerine yer vermek ile birlikte postmodern özelliği işlenmiştir. Kitap yakın arkadaşı Selim Işık'ın kendini tabanca ile vurarak intihar ettiğini gazeteden öğrenen Turgut Özben’in bu kayıp ile sarsılması ve ardından arkadaşının geçmişinin izini sürmek ,ölümünü nedenini anlayabilmek için Selim'in tanıdığı insanları bularak onlar tarafından Selim’i tanımaya , anlamaya , sorularına cevap bulmaya çalışmasını anlatır . Kitabı ilk okumamdan yaklaşık 3 sene sonra tekrar okumaya karar verdim . Ve şunu belirtmeden geçemeyeceğim bana göre Oğuz Atay kitapları her okuduğunuzda siz de farklı etkiler bırakıyor . Yalnızlığını, anlaşılamamayı , bazen ise en yakınına bile kendini anlatmayı fuzuli görmeyi , herşeyin hem fazla hem az geldiğini,yetemediğini , düzen içinde hep bir düzensizliği ,kısacası hayata bir ufak bir yerinden de olsa tutunamadığının büyük bir trajedisi bu kitap . Okuyacak olanlarının yapılan yorumlardan etkilenmeyip mutlaka okumasını tavsiye ediyorum. Kesinlikle her kitap severin okuması gereken bir kitap .
1000Kitap
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma
·
8 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.