Puan vermedi·288 syf.····Okunma: 10 Ekim 2019 08:39 Ortaylı günümüzde sıkça TV programlarında görürüz ve kendini entelektüel kişiliği ile kanıtlamıştır. Kitabında da bu entelektüel yanından pekala istifade edebilirsiniz. Kendisini araştırmaya, gezmeye, görmeye ve en önemlisi anlamaya adamış birisinin özellikle böyle bir dönemde okuyucularla buluşmasını değerli buluyorum. Ortaylıyı bilenler kitaba tarih üzerinedir diye ön yargı ile yaklaşabilir, kesinlikle öyle değildir. Daha çok gezi rehberi niteliğinde, öyle ki röportaj usulü yazılan bu kitapta okuyucu olarak kendinizi dışlanmış hissetmiyorsunuz. Sadece başlarda zevkli gelen okuma özellikle röportajın ortalarına doğru biraz sıkıcı gelebilir, bu da muhtemeldir ki bizim yeteri kadar temel bilgilere sahip olmadığımızdandır (şahsım adına). Başlık kitaba çok uymuş yukarıda dedim ya rehber niteliğinde diye işte bu da yaşamaya dair bir rehber olmuş. Gönül isterdi ki 25'imden önce okuyabilseydim neden böyle söylediğimi okuyunca anlayacaksınız. Genç arkadaşlarıma özellikle tavsiye ediyorum.