#GörBeni #okudumbitti
Nasıl iltifat edilir bu kadar özenle hazırlanmış yılların emeğini içinde barındıran bir esere bilmiyorum ama defalarca kez okusam yeni bir şey ögrenecegime eminim...
Kitabı elime alıp okumaya ilk başladığım sayfalarda nasıl olur da Cumhuriyete bu kadar karşı bir eser basılabilir ⁉️ diye sorguladım neyseki Azra Koheni Aeden kitabından tanıyordum ilerleyen sayfalarda değişen bir fikir olduğuna emindim o yüzden. Sonrasında kitapta 1930 lu yılların ele alındığı savaşla kanla kemikle kazanan Cumhuriyetçilerin var olduğunu ve karşılarında Osmanlının neden yıkıldığını idrak edemeyen hala Osmanlıyı yıkanın Mustafa Kemal olduğunu sanan sözde osmanlicilar vardı. Ingilizlerin Istanbula neden tek kurşun atmadığından tutun da Serbest Cumhuriyet Fırkasının kapatılmasına neden olan Menemen olayının arka planında ne oyunlar döndüğünü. Vahabizmin arkasındakileri ve ülkeyi sözde dinle ne kadar da gerilestirebileceğini ,Rockfeller Vakfının Türkiye üzerindeki emelleri ve daha nicesi hep olumsuz şeylerden mi bahsediliyordu tabiki hayır ama tarihin ne kadar da emperyalist güçlerin elinde olduğunu bizlerim araştırması okuması gerektiğini açıklıyor. Kitapta Fehmi kubilay'a Mahmut Esad Bozkurt'a Mustafa Kemale yer verilmiş. Bir kez daha Mustafa Kemal'e teşekkür etmemi sağladı, bir kez daha Türkiye Cumhuriyeti Devletinin birlik olmasını vurguladı. Sümerlerin tarih kitaplarında bilinen en eski uygarlık olduğu yazarken aslında bunun Hintliler olduğunu açıklıyor ve neden tarih kitaplarında başka yazdığını. Insanlık tarihine ,dinler tarihine,kadın haklarına hayvan sevgisine yer verilmiş. Ve tabiki aşk da vardı . Osmanlı sadrazaminin oglu İstanbullu Selim ve Atça'da Kurtuluş Savaşında yer almış Ülkünün aşkı. Öyle yoğun duygularla anlatılmış ki eser bazen ülkü, ilmiye olurken bazen de selim, orhan oluveriyorsunuz.Kitabın cümleleriyle son vermek istiyorum "Tarihleri unutturularak koksuzlestirilen kültürler değersizlik hissi ile birliklerini kaybediyorlar insanlıklarını unutuyorlardı. " Böyle bir hikayeden ayrıldığım için üzgünüm fakat toplumda böyle bir kitap var olduğu için mutluyum. Bir kez daha Ataturku sevdim ... Özellikle liselere okutulması için bu kitap verilmeli... Ben bilinmeyen her konuyu araştırdım ve ne kadar çok şey bilmediğimi bir kez daha öğrendim. Bana araştırma duygusunu bir kez daha tattırdı. Keyifli ,bilgi dolu bir hazine niteliğinde eser,tavsiyemdir....