Bilim kurgu türünde bir roman. Okurken ilk kitaplar akıcı olduğundan rahatlıkla, bol maceralı bu kitabı okuyabilirsiniz. Kitapta Artur Dent ve onun maceraları üzerinden toplum hayatındaki birçok aksaklık, mantıksızlık eleştirilmişti bana göre. Ayrıca bu kitap anı yaşamaya dalmış olan bizlerin o her şeyin sorusu hakkında, hayat hakkında düşünmemizi sağlıyor. Aslında ufak tefek boş şeylerle ilgilenerek acınası hayatımızı harcadığımız mesajını da vermiş. Gerçekten hayatımızı birkaç parça kağıt kazanmak, onu saymak ile geçiriyoruz. Hayat sadece bundan ibaret olmamalı. :)