Puan vermedi·208 syf.··Beğendi
· Ya bizdensin ya insan değilsin düşüncesiyle yetişmiş toplumlar, bizden olmayanlara işkence eden insanlar, bizden olmayanı yakan insanlar, bizden olmayanları 'sabun' yapan insanlar, bizden olmayanın bizim gibi yaşama lüksü yoktur. Acı çekmeli. Peki söylesenize "Biz" kimiz? Siyahsan sarılar seni dışlar, sarıysan beyazlar seni dışlar, beyazsan siyahlar seni dışlar? Fiziksel farklılık yoksa din farklılığı. Din farklılığı yoksa mezhep farklılığı. O da yoksa düşünce farklılığı... Nereye kadar bu döngü? Kesinlikle "Biz" diye bir şey vardır. Lakin biz bütün özellikleri aynı olan "Biz" değil, herkesin farklı güzellikleri olan "Biziz". "Biz" Dünyayız. Dünyayı bazen çocuk gözünden görmek lazım gelir. Çıkar ilişkisi olmadan, başkasının acısını içimizde duyarak, ona sahip çıkıp sarılarak.
Ben bu kitabı kesinlikle bir çocuk kitabı olarak değerlendirmiyorum. 7'den 70'e herkesin okuması gerektiğine inanıyorum. Herkesin, her yaşta anlam çıkarması gereken bir durum. Ayrıştırmacılık.