10/10
·536 syf.··
Beğendi
·
2019 34. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 13 Kasım 2019 21:41
"Büyükhanım'ın tanıyamadığı farklı milletlerden, coğrafyalardan, zamanlardan milyonlarca insan hepsi de acı içinde oradan oraya sürükleniyordu. Bir tek veya milyon, fark etmezdi.Çünkü birinin ölümü her birinin ölümü gibiydi. Çünkü her insan bir evrendi ve her ölüm evrenin sönüşü demekti. Bu yüzden bir tek masumun dahi öldüğü yerde hiçbir haklı gerekçeden söz edilemezdi. Savaş insanı canavarlaştırıyordu ve insanın insana ettiğini kimse kimseye etmiyordu." Roman içinde roman okuyorsunuz. Dil,kurgu,anlatım tasvirler muhteşem..Edebî dili öyle güzel ki sizi cümlenin içine çekiyor. Cümlenin öznesi, yüklemi,virgülü, noktası,cümlenin duygusu oluyorsunuz. Kitap; Savaş yüzünden acı çekenlerin, vatanindan kopmamak için milletlerinden kopanlarin, milletlerinden kopmamak icin vatanindan kopanlarin yaşamak icin ordan oraya savrulanları yaşadığı acıyı, yaşamak icin verdiği mücadeleyi ve savaşın acımasız yüzünü anlatiyor. Can yeryüzündeki en küçük canliya Yaradan tarafından eşit verilmişken, insanoğlunun bu hakkı hırsları yüzünden insanlardan alışının hikayesi bu kitap. Geçmişin birlinmezliğini , özünden ,köklerinden kopmanın insanda bıraktığı acının kitabı. Aşkın ,sevmenin,sevilmenin kitabı...Ve aşk öyle güzel dile gelmiş ki sizde hissederek yaşıyorsunuz. Aşkin kolay olmadığını, zorluklarının olduğunu,durgun bir göl gibi görunse de dalgalarını içinde sakladığını Settar in Azama olan aşkinda yaşıyorsunuz . Aşkın sebebsiz ama bir zamanı olduğunu ve dönülmez bir yol olduğunu ise Azamın aşkinda yaşıyorsunuz. Kitap tek kelimeyle çok güzel. Tasvirler etkileyici. İpek halılarının dokunuşları ve özellikleri ,onu işleyen ellerde sanata dönüştürülmesi çok güzel anlatılmış. Okumaktan mutlu olduğum bir kitap. Film tadında.....
Nar AğacıNazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 202534,1bin okunma
·
1 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.