·184 syf.··Beğendi
···Okunma: 25 Temmuz 2021 17:00 İnsancıklar romanı Dostyevesky'nin okuduğum üçüncü kitabı ve 26 eylülde ve bugün yani 20 kasımda olmak üzere iki kere okudum. Hayatında Dostoyevski okumamış ve okumayı düşünen kimseler için söyleyeceğim Dostyevesky'iyle bu kitapla başlayın. Çünkü diğer eserlerinin anahtarıdır insancıklar romanı. Birazda elimden geldiği kadar dilim döndüğü kadar kitaptan bahsetmek istiyorum. İyi bir kitap cevap veren değil soru sordurandır. Soru bir: Hakiki zenginlik veya yoksukluk nedir.
Soru iki: Çay içmek lüksmüdür.
Soru üç: Fakirlik ayıp mıdır?
Soru dört: Kendin muhtaç iken başkasına yardım eder misin?
Bu eser bana bunun gibi bir çok sorular sordurdu. Sözlerimi kitabın baş karekteri Makar Alekseyeviç'in sözleriyle bitiriyorum: "Edebiyat değil bir ziyafet."