Neden Lewis NEDEN!!!
6/10
·420 syf.··
2019 77. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 06 Aralık 2019 17:50
Tek bir sorum var Neden Lewis Neden? İlk iki kitapta mars senin venüs benim geziyorduk. Oradaki yaşam biçimleri ve sorunlarıyla karşılaşıyorduk. Neden dünya'ya döndük hadi döndük böyle bir kitapla mı? İlk iki kitapta bile hikaye geç açılıyor dedim. Bu kitapta 150-170 te açılıyor o zamana kadar canınıza tak edecek şekilde sıkılıyorsunuz. Baş karakter Ransom sözü edilmiyor. Tonla karakter ismi ve gereksiz olaylar sizi boğuyor. Olay hatta, olaylar bile değil. Mark'la geçen tüm şirket içi kısımlar çok sıkıcı. Abi Tolkien'e hiç mi danışmadın bu kitapta Allah aşkına. o bile bu kadar betimleme yapıp gereksiz detaylara boğmuyor insanı. Neyse Jane gördüğü rüyaların ortaya çıkması heyecan veriyor ama tabi bunlar 20-30 sayfada anlatılacakken 150-160 sayfada anlatılması tak ediyor. Ama yinede RAnsom hatırına okuyalım diyorsunuz. Kendisi 7.bölümde geliyor. Biraz daha rahatlıyorsunuz. ve sonra Merlin kral arthur hikayesinden falan girince heyecana geliyorsunuz. Ama sonlara doğru yine sıkıcı hal alıyor. Sonu çok ama çok yetersiz, çok güzel beklentiye sokuyor sizi ama olay çözülme kısmı cidden beğenmedim. Sadece yolcuğun bitmesi hoştu. Ransom'un hikayesini bitirmek güzeldi. Onun dışında bir sürü yan karakter can sıktı. Merlin Ransom ve Jane üzerine dönseydi olaylar daha iyi olurdu. Çok daha güzel olurdu hatta. Ben onların olduğu kısımları sevdim açıkçası gerisi teferruattı. okuyalım da geçsin havasında. Bilimkurgu sayılır mı bilmiyorum daha masalımsı fantastik bir dünyası vardı. İlk iki kitapla pek alakası yok. Öyle bir beklentiniz olmasın sakın. Ve bazen acayip sıkılabiliyorsunuz. bu gayet normal, 50 cümle oda betimlemesi okuduktan sonra sadece bir cümle evet tek cümleyle yola çıkıp vardılar. yazması insana koyuyor. Neyse bol vaktiniz varsa Ransom hikayesini bitirmek isterseniz alın okuyun. Ama dediğim gibi sabırlı olmanız lazım. Benim gibi sabırsızsanız , sıkıntı çıkabilir. 150-160 sayfa kesin sabretmeniz lazım. Birde Ayı ne alaka :D kafası kopmuş elemana ne oldu gibi sorular kalıyor aklınızda. Çünkü cidden gereksiz detaylar yüzünden merak edici unsurlar kenara atılmış . Yaktın beni Lewis ve çok üzdün... Tolkien kankan senin az soraydın. Yazarken de mi sıkılmadın bu kitapta bazı yerleri :D :D Narnia günlüklerini erteleyeceğim bu kitabın ekşi tadı yüzünden :D .(Bu arada kırdığım bir diğer puan ise KABALCI SAYESİNDE. bu kitabı neden cep boy basmışlar anlamadım. Hadi cep boy bastınız puntolar neden 5 gibi. Kör olacaktım okurken. Çok küçük puntolar ve cep boy birleşince gerçekten okuması zorlaşıyor. KEnarla kaçan kelimeler, göz yorulmaları vb. 420 SAYFA İNSAF 420 SAYFA KÖR OLACAKTIM BU KÜÇÜK PUNTO YÜZÜNDEN :D Bu arada kitabın kapağı da alakasız saçma bir görsel. kesinlikle kitabı okumadan önce yabancı basımdaki kapağı bir kez inceleyin.)
Edebiyat
Korkunç KaleC. S. Lewis · Kabalcı Yayınevi · 200730 okunma
·
73 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.