Tolstoy “İnsan ne ile yaşar?” kitabında insan olmanın insan gibi yaşamanın gereklerine değinmiştir. Karışıklığın kol gezdiği nefret tohumlarının ekilmeye çalışıldığı toplumumuzda, kişisel çıkarlarımızın ve hırslarımızın gözümüzü kör ettiği şu dönemde; okuyup üstüne düşünebileceğimiz anlaşılır bir dille ve basit hikâyelerle ortaya konmuş bir eserdir.