Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

192 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Eserde çok güzel bazı tespitler bulunmaktaydı. Örneğin 1- II. Mahmut’un Yasincizade Abdulvahap Efendi’yi yaptıkları yenilikleri muşrulaştırması için ona eser yazdırması. 2- Osmanlı yenilikleri çerçevesinde Cedid kelimesinin yerine ve yenilik kelimesinin yerine daha çok İslami kavramların vurgulanması Asâkir-i Muhammedîye gibi Lakin eserde pek çok eksiklerinde olduğunu dile getirebilirim. Çünkü asıl konusuna çok az değinip bilindik konulara çok sık değinmiş. İstanbul’u defalarca feth etmenin lüzumu yok. Asıl konusu olan dini meşrulaştırım konusuna az değindiği belli. Eksik bulduğum konular 1- Osmanlı Devleti’nin dağılma döneminde balkanlarda yaşayan Müslümanları himaye etmeye çalışması ve bunun dini meşruiyet ile bağlantısı(sadece kırım’da yaşayan Müslümanların himayesine değinilmiş) 2- Yavuz Sultan Selim’in İdris-i Bitlisî aracılığıyla doğudaki Kürtleri Osmanlıya bağlamaya çalışmasında dini Meşruiyetin rolü 3- Osmanlı Hanedan Aile sinin giydikleri kiyafetleri ve bunların dini meşrulaştırım üzerindeki etkisi 4- Osmanlı devletinin kuruluş sürecinde Gazıyan-ı Rum’un ve Gaziliğin Osmanlıya Dini meşruiyet bağlamında etkisi 5- Batıda Müslüman denilince akla Türklerin gelmesi ve bunun Osmanlı’da dini meşruiyete etkisi. 6- Batılı seyyahların Osmanlı Hanedan ailesinde veya Osmanlı halkında gördükleri dini devlet olgusu Gibi konuların eserde işlenmesini isterdim. İnşallah ikinci baskıda bu konulara değinilir.
Osmanlı'da Dini Meşruiyet
Osmanlı'da Dini MeşruiyetEjder Okumuş · Maarif Mektepleri Yayınları · 20191 okunma
·
23 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.