Kitap incelemesi
7/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2019 109. kitabı
İnstagramdan şenay erdem öncülüğünde okuduğumuz güzel bir kitabın yorumunu sizlere takdim ediyorum. Konusu şehitlerimiz ve arkalarında kalanlar. Hepimizin bir hayli hassas olduğu bir konu. Kitabın dili anlaşılır ve akıcı bir işleyişe sahip, kurgusu başarılı. Yerli yazarlarımıza karşı ön yargılı olanlara özellikle tavsiye ediyorum, ön yargılarını yıkacaktır. Konusundan bahsedecek olursam; Çocuk yaşta babaları şehit olan iki masum çocuk, eşini kaybeden bir anne. Sonrasında ömrünü intikama adamış bir çocuk ve geçen 17 yıl. Hikayenin başı gözünüze klasik gelmiş olabilir ne de olsa sık sık görüyoruz şehit haberlerini, malesef toplum olarak artık normalleştik bu konuda, sıradan geliyor öyle değil mi, hiç hayır demeyelim şehit haberi görmeye git gide alıştık. İlk anlarda hassasiyetimizi sergileyip hüzünleniyoruz ve sonrasında hiç olmamış gibi hayatımıza devam ediyoruz, isteyerek olmasada unutuyoruz. Televizyonda 1-2 dakikalık haber, gazetede kibrit kutusu kadar yer, bir iki tören. Şuan şehit haberi olduğunda durum bu değil mi peki ya en yakınları, annesi, babası, eşi, çocukları işte bunlar hayatlarının en büyük parçasını kaybediyorlar. O parça bir daha doldurulamayacak bir parça. Kitaptan da göreceksiniz bir çocuk için baba diyebilmek bile öyle büyük bir ihtiyaç ki. Sadece erkeklerimiz mi kadın şehitlerimiz de var, daha dün Astsubayımız Esra Çevik'i şehit verdik, Ruhu Şad Olsun. Ne yapacağız diyorsanız en azından ailelerine geride kalan yakınlarına milletçe devletçe daha çok sahip çıkalım. Ne şehit aileleri var yokluk içinde zorluk içinde harap oldular, bu tür hatalara müsade etmeyelim. Şehitlerimizin adının unutulmaması için çaba sarf edelim projeler yapalım. Bu hususta Şehitlerimizin adının yaşatılması, unutulmaması için canla başla çalışan ve İnstagram adresi : @yasayansehitkutuphaneleri 'ni kuran değerli ve çok sevdiğim ablam şenay erdem ' na tekrardan Allah Razı Olsun demek istiyorum. Açtığı kütüphaneler ile şehitlerimizin adının unutulmasına müsaade etmiyor. Yazarımızı özellikle kitaptaki o mektuplar açısından tebrik ederim. Bir çocuğun şehit olan babasına yazdığı mektupları öyle güzel kaleme almış ki okurken gözyaşlarıma hakim olamadım. Kitap ile ilgili tek eleştirim ve naçizane tavsiyem kurgunun sonunu keşke öyle sonlandırmasaydı. Gerçek bir vatansever o konunun ülkesine zarar vereceğini bilir ve böyle yapmaz, sonunu Tuğrul'un güzel projeler yapacağı şekilde bitirseydi daha güzel olurdu. İlk kitabı olmasının belirtileri var ama ilk kitabı olmasına rağmen şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki kalemi güzel başarılara imza atacak Kitap ile ilgili şu soruları bırakıyorum ki merak edip okuyun Babası şehit olan çocuk tam olarak kimden ve neyden intikam almak istiyor? Kitabın ismi olan 6341 nedir?
1000Kitap
6341 AdaletMehmet Tayfun Öztürk · Truva Yayınları · 201927 okunma
·
32 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.